Tisdag

Som jag nämnde bar det av mot Univereum i söndags eftermiddag. Vi var inte ensamma kan man säga. Tack och lov var det i alla fall ingen kö in, men väl inne var det gott om folk. Att försöka valla två barn som rusar åt olika håll samtidigt som du ska ha med dig en stor barnvagn bland massor av folk är en utmaning. Vi gjorde tidigt insikten att detta fick bli en uppdelad familjeaktivitet, så en vuxen tog sikte på Molly och hängde på henne, medan den andre fick ta Maja och vagnen. Emellanåt sågs vi i vimlet... På det hela taget en trevlig tur, om än en aning stimmig...

I helgen har vi utöver rabatten på framsidan även flyttat om i skåpen här hemma. Inspirerade av Saras gamla kompis Anna så städade vi ur städskåpet i köket och gjorde där istället ett extra skafferi. Garderoben i hallen har blivit städskåp och extrakläderna som hängde där har hamnat i garderoben i källaren. Så rymligt och fint det blev! Förvaring, jag säger bara det! Smarta förvaringslösningar kan göra vilken mamma som helst lycklig!

I går hade vi många saker på vår lista att prestera. Ett oplanerat men dock mycket trevligt besök av Susie med barn gjorde att vi fick prioritera på vår lista och ligga i innen besöket dök upp. Saras kusin Tova ska ju bo i vår källare för en obestämd framtid i väntan på eget boende, så det behövde fräschas upp där nere. Alla tjejerna hjälptes åt i städandet, så det blev så prydligt! Dock fick tvätt och lite annat vänta till någon annan dag. Eftermiddagen blev utomhus i det fina vädret. Så skönt, men kallgt! I morse när vi skulle till dagis var det 1,5 grad ute. Burr! Dags att plocka fram vinterkläderna!


Maja tycker om att rita, helst i sällskap av någon förståss... Här ritas en skattkarta



Titt ut! :-)



Molly åker rutchkana. Skoj!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt att jag kunde ge lite inspiration, jag är själv mycket nöjd med idén :) Har du funderat nåt mer på vårt I-landsproblem - spa eller storstadsshopping? Jag lutar lite åt shoppingen, fast jag tror egentligen att det är spa vi behöver både du och jag...

2009-10-15 @ 21:30:44
URL: http://www.hemmahosgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0